Software voor mindmaps

Een zeer interessante weblogger in het onderwijs vind ik Margreet van den Berg.
Zij schreef op haar weblog het volgende: “Voor de herfstvakantie las ik (..) dat webloggers gratis het pakket MindManager konden krijgen. Aangezien ik een rasechte Hollandse ben, heb ik daar natuurlijk gelijk op gereageerdšŸ˜‰ Niet eens zozeer omdat ik het pakket zelf wilde gaan gebruiken, maar vooral omdat ik mindmapping een goede en aansprekende manier vindt om leerlingen te leren hoe je een zoekvraag kunt bepalen.” Mocht je geen weblogger zijn, maar toch mindmaps willen maken, dan kan ik je Freemind aanraden. Open source en ook gratis!

2 reacties op Software voor mindmaps

  1. stelt zegt:

    Freemind ondersteunt SVG (soort van HTML voor graphics, open standaard die je tegenwoordig in servers-websites-browsers, mobiele telefoons, PlayStation games, tekenprogramma’s, etc. terugvindt, zie http://svg.startpagina.nl).

    Voor Mindmapper heb ik op hun site ergens “.svg” binnen een lijstje bestandsformaten gevonden, maar met “Simple Vector Graphics” (hoogstwaarschijnlijk een fout dus) was ik nog niet overtuigd.

  2. stelt zegt:

    En nog een nieuwe mindmapper met SVG output: WiseMapping

Geef een reactie

