gerucht: minder Microsoft Office, meer Open Office op de UT

opgevangen van een UT-medewerker: “al meer mensen hebben het een beetje gehad met Microsoft. We kijken nu bijvoorbeeld naar Open Office”.

Hoe zit het in jouw vakgroep, faculteit, studentenflat, vereniging, etc.? Reageer, het liefst een stuk specifieker dan hierboven (sorry, niet doorgevraagd, ook niet naar toestemming om naam te gebruiken).

3 reacties op gerucht: minder Microsoft Office, meer Open Office op de UT

  1. Wytze Koopal zegt:

    Ik gebruik op mijn thuis pc geen MS Office meer, maar OpenOffice. Ook op mijn werklaptop staat OpenOffice gebroederlijk naast MS Office. En ik wel zeggen: de migratie van MS Office naar OpenOffice stelt eigenlijk niet zoveel voor!
    Overigens: ik ben bang dat het niet zo’n vaart gaat lopen met OpenOffice op de UT. Die MS producten zijn namelijk voor een prikkie “aan te schaffen” voor studenten en medewerkers; om het geld hoeven we het dus niet te laten. Er zijn zelfs (nog steeds) geruchten dat er serieus wordt gekeken naar een overgang naar Windows Vista. Hoe vindt je die?

  2. Casper H. zegt:

    Ik heb Office nooit een heel zwak product gevonden. Het is overkill voor de meesten maar dat weten ze niet. Daarnaast wordt hier gretig gebruikgemaakt van het referentieprogramma Endnote waarin een ‘handige’ connectie is met Word. Er wordt wel gewerkt aan iets met referenties voor OpenOffice maar dat gaat verschrikkelijk traag.
    Wat ik veel liever zou zien is een alternatief voor Exchange en Outlook. Ik kan nu wel met een andere mailclient mijn mail lezen, maar dat is alleen omdat de postmaster zo aardig is geweest IMAP aan te laten staan (en dan ook nog ‘voorlopig’), maar toegang tot de kalender is er niet bij.

  3. stelt zegt:

    Vista, ik voel me al vies bij de gedachte.
    Als IMAP dicht gaat komt er een stortvloed aan commentaar

Geef een reactie

