Innovatie in het onderwijs: UReka pakt het op!

Zie de aankondiging alhi: UReka Discussie-avond 28 november : innovatie in het onderwijs « Onderwijs op de UT. Ik hoop dat ook vragen over opensource, open content, open access aan de orde komen. Of een mogelijke pilot met OpenOffice, kunnen we daar eens over praten?
Iemand van onze lezers die op 28 november tijd heeft?

6 reacties op Innovatie in het onderwijs: UReka pakt het op!

  1. pieterv zegt:

    Dit onderwerp zal ook zeker aan de orde komen. (Ik heb gisteren nog even gekeken of ik nog binnen een week wat recente Ubuntu releases kon krijgen, om uit te delen, maar dit gaat helaas niet lukken).

    Het doel van de avond is om een brede discussie te voeren over ICT, hard&soft en de invloed (of het ontbreken daarvan) op het onderwijs.

  2. Casper H. zegt:

    Ik mag meediscussieren🙂 Als je specifieke punten aan de orde wil hebben dan lees ik het graag in de comments terug. Ik moet me nog wel even inlezen geloof ik.

  3. Casper H. zegt:

    Het was heel gezellig en best informatief ook; en het bier was ook goed getapt. Als cadeautje voor onze bijdrage ontvingen we een webcam, die ironisch genoeg absoluut niet Linux-compatible is🙂

  4. wytzekoopal zegt:

    Maar er is blijkbaar ook een beleidsuitspraak gedaan dat de UT geen open source wenst te gebruiken? Graag verneem ik een ontkenning hiervan….🙂

  5. Casper H. zegt:

    Nou zo is die uitspraak niet gedaan — maar uiteraard kwam het er wel min of meer op neer. Wel is vrijletterlijk gezegd dat de ‘probleemmakers’ (lees: alle Mac- en Linuxgebruikers) de boosdoener zijn en dat het ‘maar’ om 5 procent van allen gaat. Vanuit die gedachte wordt het beleid gevormd, en dat was wel inzichtelijk.

  6. stelt zegt:

    Als je ‘ze’ als probleemmakers blijft zien, dan komen ze ook niet naar je toe, dus blijf je het werkelijke aantal ook veel lager zien dan het werkelijk is.

    Mac+Linux als de anderen zien is ook wel erg beperkt. Onder Windows kan het ook nog heel veel anders dan Microsoft-only.

    Als de UT eens begint om Firefox en Opera op iedere PC prominent naast IE te zetten (dan veranderen die kunstmatige webstatistieken ook mee) en Open Office naast MS Office.

    Een vergelijking:
    Microsoft: we krijgen weinig klachten over Vista
    mijn gedachte: Ooit krijgen mensen door dat klagen bij Microsoft niet helpt

Geef een reactie

