UT-nieuws wil kopij als platte tekst in Word

Dus in een bestandsformaat van een prijzig opmaakprogramma, maar dan zonder opmaak.

Ik heb maar eens gevraagd of hét formaat voor platte tekst (.txt) niet een beter idee is.
Daar kan ieder programma (ook Word) mee overweg.

2 reacties op UT-nieuws wil kopij als platte tekst in Word

  1. Als journalist lever ik mijn teksten standaard altijd af als platte tekst in .txt-formaat. Ooit kreeg ik zo eens als antwoord van een opdrachtgever of ik de tekst niet als Word-bestand kon leveren, want als hij op het .txt-bestand klikte, werd het geopend in Kladblok en dat vond hij niet handig…

  2. wytzekoopal zegt:

    Zo kun je zien hoe subtiel dit soort zaken werkt… en hoever we al ‘geïnfecteerd’ zijn… Het gaat dus nog wel even duren voordat (op zijn minst) iedereen in ieder geval op de hoogte is van de mogelijkheden en voordelen van open source en open standaarden.

Geef een reactie

