Go-oo!: sneller en beter compatible dan moeder Open Office

Volgens de Go-OO! website overtreft het Open Office in compatibiliteit met Microsoft Office. Zo ondersteunt het ook de zogenaamde ‘Open XML’  bestanden (zodat je ze bijvoorbeeld kan omzetten naar een echt open formaat🙂 ), Microsoft Works bestanden en gaat het een stuk verder in de ondersteuning van Visual Basic.  Daarnaast start het sneller op en draait het ook soepeler. Van de andere verschillen is mijn persoonlijk favoriet: SVG import.

6 reacties op Go-oo!: sneller en beter compatible dan moeder Open Office

  1. ivo zegt:

    Ik snap er geen hout van… Op de site staat onder download dat ik voor ubuntu apt-get install openoffice.org moet hebben, maar die heb ik (natuurlijk) al…

    Later maar eens proberen. Hopelijk is er nu ook goede support voor equations, want eq’s met vectoren worden vanuit .doc formaat nog altijd belabberd ingelezen.

    Overigens is het nog maar ongeveer een week geleden dat MS ook daadwerkelijk de specs voor hun office <= 2003 formaten hebben vrijgegeven, heeft dat iets met het verschijnen van Go-OO te maken?

  2. stelt zegt:

    Ik heb er zelf nog niets mee geprobeerd, dus kan ik je er verder helaas niets over vertellen.

  3. Ben zegt:

    Go-OO is eigenlijk een fork van openoffice die ontstaan is doordat de openoffice developers (lees:Sun, zij ontwikkelen nog steeds een groot deel van openoffice) bepaalde patches weigerden te integreren in de originele openoffice. Vandaar ook het gedeelte over free politics op de homepage van het project.

    Enkele distributies gebruiken dan ook de go-oo variant in plaats van de officiële openoffice versie. Ubuntu is er daar geloof een van. Dit verklaard ook waarom je go-oo in ubuntu kunt installeren met apt-get install.

  4. Wytze Koopal zegt:

    Deze OpenOffice versie werkt goed, kan ik melden (op Windows dan toch nog). De DOCX import functie is toch wel errug handig, aangezien steeds meer ‘argeloze’ mensen mij zo’n type document sturen…..

  5. stelt zegt:

    Dan ga ik ‘m toch ook maar eens proberen.
    Die ‘argeloze’ mensen krijgen trouwens dan desondanks nog steeds een “kan ik niks mee, een van de volgende formaten graag, en wel omdat …” verhaal van mij terug.

Geef een reactie

